Fag og gode kundeopplevelser

Vi har vært så heldige å få med oss Harald Axelsen på laget. I dette intervjuet skal vi høre mer om hva som var bakgrunnen for at han valgte å jobbe i Tavler, og finne ut litt mer om hva han er opptatt av.

Hva var grunnen til at du valgte å begynne i Tavler?

Det er flere grunner til at jeg ønsker å jobbe i Tavler. For det første leverer Tavler et verktøy og en metode som alle bedrifter og organisasjoner kan ha glede og nytte av å bruke. Arbeidsmetodikken, sammen med løsningen, gjør at vanskelige oppgaver blir enklere og engasjerende å løse, i tillegg til økt samhandling. For det andre, så er det et spennende selskap å få være en del av å bygge opp.

Hvordan oppfatter du ideen bak selskapet?

Ideen om å lage et samhandlingsverktøy som forenkler kompliserte oppgaver, er knallbra. Det er dog avgjørende at man ikke glemmer kundens behov når man utvikler nye løsninger. Det er for mange verktøy som utvikles “innen fra og ut”, med for liten kunde innsikt. Kombinasjonen av fag, kundeinnsikt og brukeropplevelse var avgjørende for at jeg ønsket å være en del av Tavler.

Hva er bakgrunnen din, og hvilken erfaring, motivasjon og kompetanse har du?

Jeg er utdannet siviløkonom, og startet min karriere innen bank og finans. Det tok ikke lang tid før jeg gikk over til start-up selskaper og løsningssalg. I over 20 år har jeg vært med å bygge løsninger og selskaper innen mannskapsinnkalling, krisehåndtering og beredskap, både igjennom direktesalg og partner utvikling. Fra mannskapsinnkalling via SMS og talemeldinger for sivilforsvaret og Røde Kors, til salg av systemer for effektiv varsling, informasjonsdeling og håndtering av uønskede hendelser.

Jeg motiveres av å utvikle og bygge løsninger og selskap sammen med gode arbeidskollegaer. Det er viktig for meg at løsningene vi leverer betyr noe, og gjør det enklere for kundene våre.

Hva blir det viktigste innenfor dine fagområder framover?

Uavhengig av bransje og fagfelt er det økt risiko knyttet til cyberangrep, hybride arbeidsplasser, driftsavbrudd, geopolitisk risiko og ekstremvær. Det er viktig at bedrifter har et bevist forhold til hvilke risikoer de står overfor, og hvordan de skal imøtekomme dem. De bedriftslederne som klarer å innføre en positiv risikokultur, og etterlever dem selv, har best forutsetninger for å kunne møte og stå imot truslene.

Hva brenner du for, og er det noe spesielt du engasjerer deg i?

Det å vite at verktøyet vi leverer faktisk betyr noe for kundene, og gir dem økt innsikt, forståelse og læring. Dette motiverer meg til å være en ambassadør for både løsning og selskap. Jeg trives med og motiveres av utfordringer – det å være med å utvikle og bygge selskap og løsning gir både mening og utfordringer.


Forrige
Forrige

I Coop ble de overrasket over hvor enkelt og engasjerende det var å jobbe med åpenhetsloven

Neste
Neste

Dette betyr likestillings- og diskrimineringsloven for deg og din bedrift